Bu süreç; çalışan memnuniyetini, elde tutmayı ve genel performansı iyileştiren olumlu ve ilgi çekici bir çalışma ortamı yaratma nihai hedefiyle işe alıştırma ve eğitimden tanıma ve geri bildirime kadar her şeyi içerebilir.
Geri bildirim toplarken, çalışan deneyiminizdeki eksiklikleri vurgulayacak doğru bilgiler edinecek, bu eksiklikler, performansın geliştirilebileceği belirli alanları ortaya çıkartacaktır. Şirketiniz daha sonra topladığınız verileri, küçük iyileştirmelerden kapsamlı politika değişikliklerine kadar bilgiye dayalı kararlar almak için kullanabilir.
Çalışan deneyimi yönetimi, genellikle kuruluşlarının İK ve BT departmanlarında çalışanlar için en yüksek önceliğe sahiptir.
Bağlı çalışanlara sahip kuruluşlar, bağlı olmayan çalışanlara sahip işletmelerden daha başarılıdır.
Çalışanlar, müşteriler ve kurum arasında bir köprü görevi görür. Bu nedenle, şirkette çalışan odaklı bir kültür oluşturmak, satın alma kararlarını olumlu yönde etkilemek ve müşteriyi elde tutma oranını artırmak için çok önemlidir. Mükemmel hizmet alan müşterilerin, işletmenizin sunduğu ek teklifleri deneme olasılığı %54 daha fazladır. Öte yandan, memnun olmayan çalışanlar, kötü müşteri hizmeti sunacak ve çalışan devir oranlarını artıracaktır.
Çalışan devrini tamamen engelleyemeseniz bile mükemmel bir çalışan deneyimi sağlamak, işletmeniz için maliyetleri en aza indirecektir.
Çalışanlarınızın sizden neye ihtiyacı olduğunu öğrenmenin en etkili yolu, onların geri bildirimlerini istemek ve yanıtlarına dikkat etmektir. Günümüzde, sürekli çalışan geri bildirimi toplamaya yardımcı olmak için bir çok teknolojik çözüm mevcuttur. Örnek olarak orchestra "Anket Modülü" 'nü bu amaçla kullanabilirsiniz.
Daha iyi yönetmek adına siz de kendinizi sürekli geliştirin,
Çalışanlar, onları zorlayan, işlerine anlam katan ve kariyer büyümesini ve gelişimini destekleyen iyi iş fırsatlarına ihtiyaç duyabilir, örnekler;
Günümüzde çoğu çalışan, zihinsel sağlıkları için daha iyi çalıştığı ve kişisel sorumluluklarını iyi yönetmeye yardımcı olduğu için hibrit modellerde çalışmayı istiyor. Hibrit bir iş modeli, esasen çalışanların iş ve özel yaşamlarını kolaylıkla dengelemesine yardımcı olur.
Deneyim yönetimi sürecindeki başarılarınızı ölçmeye çalışın ve metrikler geliştirin.
Çalışanlarınızla bağlarınızı güçlendirmenin anahtarı daha iyi iletişimdir. Çoğu İK yöneticisi ve yöneticisi iletişimin değerini kabul etse de, sosyal medya ve hedef kitleleriyle konuşmaya kendi personelleriyle iletişim kurduklarından daha fazla zaman harcamaktadırlar.
Uzaktan çalışanlar genellikle ekranlarının önünde uzun süre otururlar. Bu, sağlıkları üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olabilir ve sonunda tükenmişliğe yol açabilir.
Bu nedenle, yönetmelikler oluşturmak, çalışanların işle aşırı yüklenmiş hissetmemelerini sağlamaya yardımcı olur. Şirketinizde uzaktan çalışma modelini düzenlemek için aşağıdaki politikaları benimseyebilirsiniz:
Anonimlik tercih edildiğinde anketler ve anketler, çalışan deneyimini değerlendirmek için hızlı ve gizli bir yol sağlar. KPI'lar oluşturmak ve ardından bunlarla ilgili sorular oluşturmak, bunlardan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olabilir.
Oryantasyon ve katılım prosedürlerinin bazı adımlarını otomasyon alabilirsiniz. Ne kadar fazla otomasyon kullanırsanız çalışanlar manuel operasyon işlerinden kurtarabilirsiniz.