Dolayısıyla şirketlerin de yaptıkları faaliyetler ile ilgili olarak sabit bilgiler ile statik kalmaları maalesef şirketin sonunu getirebilir. Şirketi oluşturan bireylerin öncelikle yaptıkları işler de sürekli öğrenen bireylere dönüşmeleri gerekmektedir. Sürekli öğrenen organizasyon için bireylerden başlayarak kurumsal bir yaklaşımın ve planın uygulamaya konması gereklidir.
"Sürekli Öğrenen Organizasyon" için yapılacaklar sırası ile;
olarak sıralanabilir. Tüm bunları gerçekleştirmek için hem sistemsel hem de sistem dışında yürütmeniz gereken faaliyetlerden de bahsedelim.
Orchestra HR çalışanlara iş tanımlarını görebilecekleri ve gerekirse değişiklikleri ekleyebilecekleri ya da çıkarabilecekleri bir iş akışı tasarlayın. Çünkü kişiler öğrendikçe yaptıkları yeni işleri, yöntem ya da görevleri de güncelleyebilecekler, bu şekilde kişilerin nasıl kendilerini işlerinde geliştirdiklerini ölçebileceksiniz.
Orchestra HR da mevcut olan yetkinlik kataloğu uygulamasını aktif hale getirin ve insan kaynaklarının şirket yetkinlik kataloğunu tanımlamasını sağlayın. Ardından çalışanların kendi profillerini tanımlayabilecekleri orchestra uygulamasını da aktifleştirerek bireylerin yetkinliklerini ölçümlenebilir bir hale getirin.
Orchestra HR da şirket eğitim kataloğu uygulamasını aktif hale getirin ve insan kaynaklarının eğitim kataloğunu sisteme tanımlamasını sağlayın.
Orchestra HR da Katalog Eğitim Talebi ve Katalog Dışından Eğitim Talepi iş akışlarını aktifleştirin ve çalışanların eğitim talebi yapmalarını sağlayın.
Orchestra HR Paylaşım ve Duyuru modülünü daha etkin kullanın. Şirket içinde bilinmesi gereken, okunması gereken tüm doküman, video ya da sunum gibi materyalleri paylaşın. Kimlerin tıkladığını ve baktığını raporlayın.
Çalışanlarınızın katıldığı saatler organize ederek, konuşmalarını ve paylaşmalarına olanak verin. Dinlendiklerini hisseden insanlar daha çok öğrenip, daha fazla etkileşimler de bulunurlar. Sürekli gelişmek zorunda kalırlar.
Sürekli öğrenen çalışanlarını mutlaka takdir edin, bunun için yöntemler belirleyin.
Yönetim olarak sürekli öğrenmeyi takip ettiğinizi ve bunu analitik olarak yaptığınızı paylaşın.
Öğrenme tutkusu kişisel bir özelliktir. Özellikle öğrenme konusunda kendi kendine başarılar kazanmış kişileri işe alacak yöntemler belirleyin.
Eğer organizasyonunuz sürekli gelişen, fikirler üreten, yenilikçi olan çalışanlardan oluşur ise bunun sonucunda şirketiniz her zaman büyüyecek ve müşteri memnuniyetiniz artacaktır. Ama tam tersine sürekli öğrenmeyi organizasyon kültürü haline getirmez iseniz önce sürekli öğrenen yetenekli çalışanlarınızı kaybeder, ardında da şirket olarak müşteri kayıpları yaşayabilirsiniz.